Усі заходи міжнародної спрямованості, що проводяться в Університеті, сприяють реалізації сучасної політики і стратегії держави, спрямованої на подальшу розбудову національної системи вищої освіти, адаптації її до соціально орієнтованої економіки, інтеграції у європейське і світове співтовариство.
Перелік міжнародних проєктів за участю Миколаївського національного аграрного університету:
Проєкт Європейського Союзу з декільками бенефіціарами TEMPUS PROGRAMME CDJEP-27136-2006 (UA) «Впровадження фундаментальних та новітніх наукових методик в магістерських та аспірантських навчальних планах аграрного напряму (IMBASMA)».
Основна ідея проєкту полягала в тому, щоб розробити засоби для зміцнення науково-дослідних навичок магістрів і аспірантів, з метою їх більш активної участі у міжнародних освітніх та дослідницьких програмах.
Метою проєкту було:
- Забезпечення базової підготовки в області наукових комунікацій та електронного навчання для великої групи студентів та молодих співробітників з трьох українських університетів;
- Підвищення кваліфікації в галузі наукових комунікацій та електронних засобів навчання, розробка пропозицій і загальна методологія дослідження в обраній групі молодих співробітників з трьох українських університетів;
- Підвищення кваліфікації обраної групи магістрів і аспірантів в країнах ЄС з ґрунтознавства, садівництва та економіки сільського господарства;
- Розробка нових курсів на тему “Наукові зв’язки та електронне навчання”;
- Впровадження нового курсу в трьох українських університетах;
- Підготовка юридичних акредитаційних матеріалів для визнання нового курсу Міністерством освіти і науки України.
Проєкт Європейського Союзу Еразмус + 574050-EPP-1-2016-1-DE-EPPKA2-CBHE-SP «Розвиток потенціалу мобільності для здобувачів вищої освіти ВНЗ в країнах-партнерах» (Students’ Mobility Capacity Building in Higher Education in Ukraine and Serbia / MILETUS), спільно з Технічним університетом Гамбургу-Харбург (координатор), а також партнерами з Італії, Данії і Сербії.
MILETUS – програма розвитку потенціалу в галузі віртуальної, реальної і змішаної студентської мобільності (СМ) в Сербії та України. Створюючи необхідні умови на рівні міністерств і інституціональному рівні, Мілетус прагне підвищити шанси випускників до працевлаштування в компаніях, що працюють на міжнародному ринку, а також якість аспірантських досліджень, і, таким чином, зробити внесок у підвищення якості науки в країнах-партнерах взагалі.
Щоб активізувати академічну мобільність студентів, були задіяні покращені методи на рівні міністерств, а також підтримані функції існуючих міжнародних відділів у вузах. Професорсько-викладацький склад був підготовлений методологічно; для цього розроблено відповідні навчальні матеріали. Особливий акцент робився на студентах з обмеженими можливостями, для яких відкрились можливості віртуального навчання і мобільності.
Ці віртуальні мобільності для магістрантів включали в себе завдання, які розвивають навички, що дозволяють працювати в міжнародних командах, а це, в свою чергу, надасть випускникам компетенції, очікувані роботодавцями. Вказані програми мобільності приведуть до необхідності розширення співробітництва для аспірантів в міжнародному плані, що в кінцевому рахунку поліпшить якість їх навчання.
«Диджіталізація в українських аграрних університетах» («Digitalization of Ukrainian Higher Education Institution (DAAD Project))» спільно з університетом прикладних наук Вайєнштефан-Тріздорф, Німеччина.
Проєкт «Диджіталізація в українських аграрних університетах» покликаний на отримання досвіду у підвищенні цифрової компетентності всіх учасників освітнього процесу, зокрема під час навчання, комунікації між викладачами та студентами, впровадженні нових телекомунікаційних мереж в університеті. Протягом року було організовано кілька спільних онлайн-зустрічей між учасниками проєкту. Обговорювались питання програми проєкту, шляхи його реалізації в умовах українських університетів, методи впровадження диджіталізації у вищих закладах освіти, форми застосування цифровізації університетів та способи підвищення кваліфікації співробітників з використання ІТ технологій у освітньому та науковому просторі. Зокрема, результатами зустрічей стали узгоджені підходи щодо застосування диджіталізації в університетах України та розроблена програма майбутніх дій в рамках проєкту. Проєкт вже має відчутні результати – фахівцями МНАУ створено потужну інтернет-платформу власної розробки для дистанційного навчання здобувачів вищої освіти, розгорнуто на власних серверах онлайн-сервіс відеоконференцій, який було інтегровано в систему дистанційно навчання, що, в свою чергу, покращує якість та підвищує ефективність проведення онлайн-семінарів, конференцій та інших заходів науково-освітнього характеру, що особливо корисно в умовах COVID-19, але не обмежується цим.
Управління даними для фермерів України UFMD (Ukrainian Farm Management Data) спільно з університетом прикладних наук Вайєнштефан-Тріздорф, Німеччина, та за підтримки Федерального міністерства продовольства та сільського господарства Німеччини.
Проєкт доповнює реалізацію завдань, що стоять перед виконавцями проєкту Erasmus+ «Від теоретико-орієнтованого до практичного навчання в аграрній сфері» (TOPAS). Метою UFMD є інституціоналізація постійного збору даних сільськогосподарських підприємств. В якості найголовнішої переваги розглядається довгостроковість співробітництва між університетами – учасниками та, зокрема, розробка спільних навчальних курсів. Він також реалізує довгострокове бачення і наразі виступає як початкова точка формування загальнодержавної мережі даних сільськогосподарських підприємств на рівні провідних аграрних університетів України. Відповідно, у перспективі передбачається передача досвіду та методів до інших сільськогосподарських університетів і коледжів. Важливість даного проєкту для Університету в тому, що все вищезазначене допоможе надати поштовх для розвитку АПК регіону та України в цілому.
Український проєкт бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP), який фінансувався Міністерством міжнародних справ Канади, співфінансувався та реалізовувався в Україні Менонітською асоціацією економічного розвитку (MEDA).
За час спільної роботи за проєктом (2016-2021), за безпосередньої організаційної та фінансової підтримки UHBDP, відбулося більше ста днів практичної підготовки, у яких взяли участь більше 2700 здобувачів вищої освіти університету та його коледжів. Було проведено удосконалення освітніх програм із урахуванням вимог часу та запитів виробничників. Організовувалися численні конкурси професійної майстерності, конференції, «круглі столи», бізнес-симуляції, семінари, лекції із запрошенням іноземних та вітчизняних фахівців.
Проєкт профінансував ініціативу молоді зі створення студентської портативної метеостанції, підтримував креативних студентів проведенням конкурсів наукових робіт, заохочував переможців пам’ятними подарунками.
64 здобувачі вищої освіти старших курсів, переможці конкурсних відборів до агроінтернатури, змогли покращити свої професійні навички та вміння, за дуальною формою навчання, в реальних умовах виробництва кращих господарств області. Проєкт надавав іменну стипендію кожному агроінтерну в розмірі мінімальної заробітної плати в продовж трьох місяців.
За рахунок безповоротної фінансової допомоги університет покращив свою матеріально-технічну базу та отримав сучасну агрометеорологічну станцію, бджолину пасіку на 100 вуликів, хімічні реактиви для лабораторії ґрунтів.
Науковці університету на умовах співфінансування проводили свої прикладні дослідження та мали змогу створювати електронні курси, друкувати результати своєї роботи у збірниках наукових праць, посібниках та підручниках.
Проєкт Європейського Союзу Еразмус + 619285 – ЕРР-1-2020-1-ЕРРКА2-СВНЕ-JP “Multilevel Local, National-and Regionwide Education and Training in Climate Services, Climate Change Adaptation and Mitigation – ClimEd” (Багаторівнева освіта та професійне навчання з питань кліматичних послуг, адаптації до змін клімату та їх пом’якшення в локальному, національному та регіональному масштабах – ClimEd) (асоційований член консорціуму).
Загальна мета проєкту – розробка компетентнісно орієнтованих навчальних планів для безперервної комплексної підготовки фахівців в галузі кліматичного обслуговування в Україні, а також ініціювання та розвиток додаткової освіти в галузі змін клімату для осіб, які приймають рішення, фахівців залежних від клімату галузей економіки та широких мас населення, а також наступні кроки та плани щодо виконання робочих пакетів проєкту.
Членами консорціуму є:
- Університет Ровира й Вірджилі (ІРВ- Іспанія);
- Університет наук про життя (ЄУЖ – Естонія),
- Одеський державний екологічний університет (національний координатор);
- Київський національний університет будівництва та архітектури;
- Національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова в Харкові;
- Львівський політехнічний національний університет;
- Білоцерківський національний аграрний університет;
- Одеський національний медичний університет;
- Миколаївський національний аграрний університет;
- Херсонський агро-економічний університет;
- Інститут екології Карпат НАН України.